کیفیت پارچه تریکو چگونه است؟

کیفیت پارچه تریکو چگونه است؟

شرح مختصری از پارچه تریکو را از لحاظ کیفیت بررسی می کنیم. چگونه یک پارچه تریکو خوب را بشناسیم؟ از پارچه تریکو در چه صنف هایی بیشتر استفاده می شود؟
پارچه تریکو به نوع خاصی از بافت پارچه به صورت حلقوی تاری گفته می شود که در ایران بیشتر در حالت تریکو و کشباف تولید و در بازار عرضه می شود.
برخی از نکات که باید در زمان خرید این پارچه مورد توجه قرار گیرد از قبیل عرض پارچه، لول شدگی، طریقه بافت و جنس و کیفیت آن است.
عرض های نامناسب پارچه باعث افزایش دور ریز به هنگام دوخت و همچنین عدم تناسب آن با الگو را در پی خواهد داشت.
معمولا برای تکمیل و کامپکت کردن پارچه پارچه تریکو بصورت لول می کنند تا از درجه حرارت کمتری استفاده شود اما این کار باعث درد سرهایی به هنگام برش و دوخت پارچه در پی خواهد داشت که با خرید مقدار کم پارچه دیگر این مشکل نخواهیم داشت.
از آنجایی که پارچه تریکو به دو صورت رینگر یا راه راه تولید می شود پس لازم است قبل از خرید آن، از خیاط مان بپرسیم کدامیک از این دو نوع پارچه مناسب است.

پارچه تریکو نفیس

معمولا لباس هایی که با پارچه تریکو تولید و در بازار عرضه می شوند دارای قیمت مناسبی هستند و مورد توجه اقشار جامعه است و چون دارای انعطاف پذیری خوبی است توانسته نظر اکثر مشتریان را به خود جلب کند.
به علت گستردگی پارچه تریکو بسیاری از تولید کنندگان به آن توجه خاصی دارند به عنوان مثال می توان در حوضه پوشاک از گروه فاستونی و چرم و در حوضه جوراب بافی اشاره کرد. از صنف های که مجوزهای دوخت این پارچه را می دهند می شود صنف کشباف و جوراب و صنف تولید کنندگان و فروشندگان لباس را معرفی کرد.

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت