تجارت پارچه ویسکوز در ایران

تجارت پارچه ویسکوز در ایران

پارچه ویسکوز، از گیاهان تولید می شود. از جمله موادی که در ساخت این نوع پارچه استفاده می شود، تفاله نیشکر، جو و ساقه گیاهان است. به همین دلیل گفته می شود این پارچه دارای الیاف طبیعی می باشد. این گیاهان را تحت حرارت بالا به فرم خمیر تبدیل می کنند سپس خمیر را با مواد شیمیایی مخلوط می کنند و به الیاف پارچه ویسکوز مبدل می نمایند. ساختار ویسکوز به ساختار پنبه شباهت زیادی دارد، اما جذب رطوبت بالاتری نسبت به آن دارد. از لحاظ ارتجاعی بودن، این پارچه از کشسان بودن کمی برخوردار است. نام دیگری که بر این نوع پارچه می گذارند، پنبه مصنوعی است.
تجارت پارچه ویسکوز در ایران

الیاف پارچه ویسکوز از چیست؟

الیاف پارچه ویسکوز از چیست؟بعضی ها تصور می کنند که الیاف پارچه ویسکوز از یک نوع درخت که در مناطق اروپا رشد می کند، بدست می آید. اما باید بدانید که این تفکر اشتباهاتی است. الیاف ویسکوز در واقع از برخی از گیاهان تولید می شود. آفاتی که از چوب گیاهان بریده می شود، پنبه،برنج، زائده ساقه برخی گیاهان، تفاله نیشکر، پوست جو و گندم از موادی هستند که می توان از آنها برای ساختمان الیاف ویسکوز استفاده کرد. این مواد را در کارخانه ها، با دستگاه های مخصوص تحت فشار و حرارت قرار می دهند و به فرم خمیر در می آورند. سپس خمیر حاصل را با مواد شیمیایی ترکیب می کنند. پس از طی فرآیندی ماده نهایی بدست می آید که آن را الیاف ویسکوز می نامند. این الیاف را، الیاف مصنوعی می گویند، اما در اصل طبیعی است زیرا ماده اولیه آن گیاهی می باشد. ساختار پارچه ویسکوز به پنبه شبیه است. در واقع الیاف ویسکوز، اگر به طریق صحیح تهیه شوند، به پشم و ابریشم هم شباهت زیادی دارند.

کارگاه های تولید پارچه ویسکوز

کارگاه های تولید پارچه ویسکوزبی شک یکی از پر کاربرد ترین کالاهای مصرفی در زندگی، پارچه است. پارچه مصارف زیادی دارد. همه لباس ها، رو تختی ها، عروسک، پرده و خیلی از موارد مصرفی، از پارچه تولید می شوند. کارگاه های تولیدی ما به تولید پارچه ویسکوز پرداخته اند تا بتوانند بخشی از پارچه مورد نیاز شما را فراهم کنند. از آن جا که فیبر پارچه ویسکوز نرم است، لذا خیاطان عزیز از این پارچه برای انواع شلوارک، بلوز، کت و دامن و … استفاده می کنند. در خیلی از شهر ها تولیدی های ما وجود دارد، از جمله مشهد و تهران دارای بزرگترین تولیدی های پارچه هستند. کارگاه های ما، با تولید انواع پارچه ویسکوز در رنگ ها و طرح های زیبا و مختلف، آماده عرضه به مشتریان عزیز به صورت عمده و جزئی می باشد.

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت