تولید کنندگان پارچه پلی استر پنبه

تولید کنندگان پارچه پلی استر پنبه

پارچه پلی استر پنبه، یک پارچه پرکاربرد در شرایط امروز جامعه، برای افراد مختلف است. امروزه در خیاطی در محصولات متنوع و جدید، از جمله لباس کار، از این پارچه های ترکیبی به وفور استفاده می‌شود، که یکی از این نمونه پارچه‌های ترکیبی، پنبه و پلی استر است.

تولید کنندگان پارچه پلی استر پنبه

علت محبوبیت پارچه پلی استر پنبه

علت محبوبیت پارچه پلی استر پنبهدلیل انتخاب تولید کنندگان و مصرف کنندگان و علت محبوبیت پارچه پلی‌استر پنبه، زیاد است، که می‌توان بخشی از مهمترین آنها را مرور کرد. پارچه‌ی صرفاً پنبه‌ای، پارچه‌ای طبیعی با منشاء گیاهی است. این پارچه از نظر منافذ و تنفس، مقاومت و استحکام، سبکی و توانایی جذب رطوبت، ویژگی نسبتاً مطلوبی را دارا است. اما جنبه‌های منفی هم برای این پارچه وجود دارد، که یکی از آنها قابلیت چین و چروک زیاد آن است، که شکل خود را تا حدی از فرم اولیه، می‌تواند از دست بدهد، همچنین بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مقاومت خود را مقداری از دست داده و مستعد فرسودگی است. پارچه‌ی پلی استر هم یک پارچه نانو تکنولوژیکی مصنوعی است که بر اساس ترکیبات روغن، مشتقات نفتی، هوا و آب تشکیل شده است. استحکام آن بیشتر از پارچه پنبه‌ای است، مستعد چروک شدن نیست و همین طور شکل خود را به راحتی از دست نمی‌دهد و هزینه‌ی کمی هم برای تولید آن و در نتیجه فروش آن می‌توان در نظر داشت. به همین جهت متخصصان گرایش صنایع و شیمی، با ترکیب پنبه و پلی استر، این مسئله را حل کرده و با ترکیب این دو نوع پارچه‌، محصول پلی استر پنبه را به وجود آوردند، که تبدیل شده به پارچه‌ای که بهترینی از ویژگی‌های هر کدام از آن دو نوع پارچه را، هم زمان، دارا می‌باشد.

 از علت محبوبیت پارچه پلی‌استر پنبه این موارد را می‌توان نام برد؛ 

  • مقاومت در برابر ساییدگی، به دلیل افزایش تراکم بهبود یافته است.
  • سبکی
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش.
  • تبخیر سریع رطوبت، همراه با توانایی دفع آن.
  • شکل خود را از دست نمی‌دهد.
  • حتی با سایش هم چروک نمی‌شود.
  • تمیز کردن آن آسان است و به شستشوی سنگین احتیاج ندارد.
  • قیمت پایین
  • اتو کردن آسان
  •  منافذ و تنفس مناسب در بافت پارچه.
  • توانایی حفظ تعادل دما.
  • مقاوم در برابر از بین رفتن رنگ.

دلایل موفقیت تولید پارچه پلی استر پنبه

دلایل موفقیت تولید پارچه پلی استر پنبهپارچه‌ی پنبه‌ی طبیعی و پارچه‌ی پلی استر ساخته شده توسط انسان، هر کدام به تنهایی از مزایای بسیاری برخوردار است، پارچه‌ای که همزمان هم محاسن تولید پارچه پنبه و پلی‌استر را دارا است و هم معایب هر کدام از آنها را در خود حذف کرده، باعث موفقیت این نوع پارچه شده است . خیاطی لباس از محصول پارچه ترکیب شده‌ی نخی و پلی‌استر، یکی از منطقی‌ترین راه‌ها برای استفاده و کاربری بیشتر است. حرفه‌هایی که نیاز به یک لباس فرم خاص دارند یا شغل‌شان با فعالیت بدنی همراه است، این پارچه را به خاطر تمام ویژگی‌ها و همین طور کارایی، کنترل حرارتی، قابلیت اطمینان، راحتی و دوام، به عنوان مقبول‌ترین، موفق‌ترین، محبوب‌ترین پارچه‌های مورد استفاده‌شان می‌شناسند.

تمام این خصوصیات مهم و ذاتی در این پارچه است و اگر لباس پنبه‌ای و پلی‌استر را انتخاب کنید، این محصول با کیفیت و زمان طولانی به شما خدمت می‌کند و لازم نیست که از انتخاب خود پشیمان شوید. پس می‌توان با انتخاب این نوع پارچه لباس با کیفیت بالا انتخاب کرد.

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت