شرکت پخش پارچه پلی استر ضخیم

شرکت پخش پارچه پلی استر ضخیم

برای خرید عمده و کلی پارچه های پلی استر ضخیم، باید به شرکت پخش پارچه پلی استر ضخیم در سرتاسر کشور مراجعه کنید. اما پارچه پلی استر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه به این موارد پاسخ داده می شود.

پارچه پلی استر ضخیم

پارچه پلی استر ضخیم

پارچه های پلی استر را از بافتن الیاف پلی استر در کارخانجات نساجی تولید میکنند. مواد اصلی برای ساخت این الیاف دی میتل ترفتالات و اتیلن گلیکول است. این مواد از تولیدات داخلی کشور ات و مواد خارجی و وارداتی نیستند. وقتی این مواد را حرارت می دهند، پلیمری بدست می اید که برای ریسندگی ان را به کارخانه مورد نظر می فرستند.
وقتی پلیمر را به بخش ریسندگی می برند، واحد های ریسندگی ان ها را به هم می بافند و انها را به صورت رشته هایی در می اورند. سپس این رشته های ریسیده شده را در داخل ظرف هایی به اسم کن می ریزند و برای اینکه عملیات تولید پارچه کامل شود آنها را به بخش های تثبیت و برش و … می فرستند.
پارچه های پلی استر به شکل های مختلفی و ضخامت های متفاوتی تولید می شوند. پارچه پلی استر نازک و پارچه پلی استر ضخیم، که هر یک ویژگی و استفاده خاص خود را دارند.

پارچه پلی استر ضخیم

کاربرد پارچه های پلی استر

از پارچه های پلی استری در موراد زیادی استفاده می شود. مانند:

  •  تولید و بافت پارچه چادری، تور، پارچه های پرده ای و پیراهنی
  •  تولید انواع محصولاتی مثل جوراب و کشبافت
  • برای ریسیدن انواع پارچه های فاستونی برای دوخت مانتو و کت
  • برای تولید انواع لایی پارچه یا موکت ها
  • برای تولید انواع نخ های ترکیب شده با پنبه و یا خالص

پارچه پلی استر ضخیم

تاریخچه تولید پارچه پلی استر

الیاف و ماده سازنده پلی استر را دو دانشمند بریتانیایی به نام های جان رکس و جیمز تنانت برای اولین بار در دنیا اختراع کردند. این الیاف به مرور در دنیا شناخته و محبوب شدند. مردم پارچه های ساخته شده از این الیاف را دوست داشتند، چون می توانستند انها را به مدت طولانی بدون چروک شدن و نیاز به اتو کردن بپوشند. به انها نام الیاف معجزه ای را داده بودند که می شود بدون اتو پوشید.
به زبان علمی در واقع پلی استر یک نوع پلیمر مصنوعی است و نوعی پلی اتیلن به شمار می رود. اما به زبان ساده تر در واقع نوعی پلاستیک است. این الیاف مصنوعی و ساخت دست بشر هستند و به عنوان یک ماده جایگزین برای الیاف طبیعی مثل پنبه به کار می روند.

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت