قیمت انواع پارچه تریکو طرح دار

قیمت انواع پارچه تریکو طرح دار

– شما در مورد پارچه های تریکو چه میزان اطلاعات دارید؟
– آیا انواع پارچه تریکو را میشناسید؟
– آیا کاربردهای مهم پارچه تریکو را میدانید؟
– آیا میدانید تریکو کشی چگونه پارچه ای است و چه کاربردهایی دارد؟
– آیا میدانید چه نوعی از پارچه تریکو برای عروسک سازی به کار میرود؟
– آیا میدانید پارچه تریکو نخ پنبه چه نوع پارچه ای است و چه کارایی هایی دارد؟
– آیا میدانید عرضه کنندگان پارچه تریکو این پارچه را با چه قیمتی میفروشند؟
در این مطلب قصد داریم که در مورد پارچه های تریکو و انواع آن صحبت کنیم. در ادامه نیز کاربردهای مختلف این پارچه را بیان میداریم. شما میتوانید برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت انواع پارچه تریکو طرح دار با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

به چه نوع پارچه ای تریکو میگویند

به چه نوع پارچه ای تریکو میگویند

اولین مورد در خصوص پارچه های تریکو که آن را متمایز از انواع دیگر پارچه میکند نوع بافت آنها است. پارچه های تریکو با استفاده از نخ هایی که به صورت گرد و حلقوی در یک دیگر تنیده میشوند به تولید میرسند. به پارچه های تریکو گرد بافت هم میگویند، چون روش تهیه آنها دورانی است.

انواع پارچه های تریکو و ویژگی های هر کدام از آنها

انواع پارچه های تریکو و ویژگی های هر کدام از آنها

پارچه های تریکو با استفاده از الیاف زیادی قابل تولید هستند و نمونه های خیلی متفاوتی از این پارچه تا کنون تولید شده است. ابتدا انواع مختلف پارچه های تریکو را معرفی کرده، ویژگی ها مخصوص هر کدام را بیان میکنیم. سپس ویژگی هایی را که در تمام آنها مشترک است توضیح خواهیم داد. همه ما در تهیه انواع لباس و سایر وسایل پارچه ای که در طول زندگی خود استفاده میکنیم بیشترین انواع پارچه هایی که برای این کار از آنها بهره میبریم، پارچه های تریکویی هستند پس پیشنهاد میکنم با دقت تا انتها ما را همراهی کنید.

پارچه تریکویی ملانژ

پارچه تریکویی ملانژ

پارچه تریکویی ملانژ یک پارچه ترکیبی است. ترکیبی از الیاف پنبه و الیاف پلی استر برای تولید این پارچه به کار گرفته میشوند. شاید بپرسید که ترکیب این الیاف به چه صورت است؟ الیاف پنبه و پلی استر به صورت بنا بر کاربردی که پارچه های ملانژ دارند با درصدهایی مشخص انجام میشود. تعیین این درصدها توسط متخصصین انجام میشود و کاملا اصولی است. برای تهیه لباس های مجلسی میتوانید از پارچه هایی تریکویی ملانژ استفاده کنید؛ چراکه گزینه خیلی مناسبی برای این کار هستند. برای تهیه انواع پوشاک به ویژه پوشاک بانوان پارچه های تریکویی ملانژ کاربرد دارند.

پارچه تریکویی پلی استر

پارچه تریکویی پلی استر

حتما میدانید که نخ های پلی استر از چه چیزی تهیه میشوند، بله نخ های پلی استری از نفت تهیه میشوند. میدانیم که نفت آب گریز است؛ بدین ترتیب برای پارچه های پلی استری نیز تمایل زیادی به جذب آب از خود نشان نخواهند داد. برای تهیه انواع بارانی های زمستانی، کاپشن های زمستانی، اور کت ها و… میتوان از پارچه های پلی استری استفاده کرد تا در برف و باران آب کمتری به خود جذب کنند و کمتر خیس شویم.
نکته قابل توجهی که در پارچه تریکویی پلی استری مشاهده میشود، استحکام و دوام بالایی است که این پارچه دارد. باز هم ماده ای که از آن تولید میشوند برای این پارچه ها خاصیتی فوق العاده به یادگار میگذارد. شاید خیلی از پارچه هایی که در بازار وجود دارند از دوام و استحکام خیلی خوبی برخورد دار باشند، اما دوام و استحکام پارچه تریکویی پلی استری به مراتب از همه آنها بیش تر است.

پارچه تریکویی پنبه

پارچه تریکویی پنبه

شاید بیشترین کاربردی که برای پارچه های پنبه ای بتوانیم مثال بزنیم تهیه لباس و انواع مختلف کالای خواب باشد. پوست بدن ما بسیار حساس بوده و در اثر استفاده از پارچه های خشن و زبر متحمل آسیب خواهد شد. در صورت استفاده از پارچه های زبر برای تهیه لباس و به ویژه کالای خواب مثل روبالشتی و روتختی، تمام مدتی که از آنها استفاده میکنیم پوست ما اذیت میشود و ما اصلا حس خوبی نخواهیم داشت.
به همین دلیل استفاده از پارچه های نرم و لطیف مثل پارچه های پنبه ای برای تهیه این موارد بهترین گزینه هستند. به این ترتیب پارچه های پنبه ای برای تهیه انواع کالای خواب و لباس کاربرد زیادی دارند. این منسوجات به صورت یک رو یا دو رو از نخ خالص پنبه و به صورت پارچه پنبه پلی استری با استفاده از ترکیب نخ پنبه و پلی استر تهیه میشوند.

پارچه تریکویی لاکرا

پارچه تریکویی لاکرا

این پارچه ها هم بسیار مقاوم هستند از نظر دوام و استحکام میتوانند هم سطح یا حتی بهتر از پارچه های پلی استری باشند، چون لاکرا یکی از مقاوم ترین الیافی است که بشر تولید کرده، این الیاف تا ۵ برابر حالت عادی خود قابلیت کشیده شده دارند. به علاوه پارچه های لاکرا تریکویی خاصیت کشسانی خیلی خوبی نیز دارند. از این پارچه ها برای دوخت بسیاری از لباس ها مثل مانتو، شلوار، لباس ورزشی و… میتوان استفاده کرد. از مواردی که پارچه های لاکرا به شدت در تولید آنها به کار میروند، انواع یونی فرم ها مثل یونی فرم های مدرسه، یونی فرم های کارکنان شرکت ها، ادارات و… است.

پارچه تریکویی ویسکوز

پارچه تریکویی ویسکوز

ویسکوزهای تریکویی یکی از پر کاربرد ترین پارچه به خصوص در تهیه لباس زنانه هستند. ویسکوزها برای تهیه لباس هایی لطیف و ظریف میتوانند بسیار مفید باشند، اما وقتی بخواهیم برای تهیه لباس هایی که نیاز به دوام بیشتری دارند از آنها استفاده کنیم، هنگام بافت پارچه الیاف پلی استر یا لاکرا به الیاف ویسکوز اضافه میشود که دوام و استحکام پارچه را خیلی بیشتر میکند. این مدل پارچه ها نیز تحت عنوان پارچه ویسکوز پلی استر تریکویی یا پارچه ویسکوز لاکرا تریکویی شناخته میشوند و کاربردهای زیادی دارند.

پارچه تریکویی جودون

پارچه تریکویی جودون

پارچه های جودون نیز در زمره پارچه هایی که به صورت ترکیبی از نخ پنبه با نخ های دیگر تولید میشوند قرار میگیرند. نخ های پنبه را با انواع نخ های مصنوعی میتوان ترکیب کرد و پارچه جودون را تهیه نمود. اینکه هر یک از نخ ها با چه درصدی با یک دیگر ترکیب شوند دارای استانداردی خاص و به دست آمده توسط متخصصین است. هر آنچه که بخواهیم پارچه با دوام تری داشته باشیم، از الیاف مصنوعی بیشتری باید استفاده کنیم. از این پارچه هم برای تولید انواع لباس به خصوص لباس های پاییزی و زمستانی میتوان استفاده کرد. در مورد خواصی که در تمام پارچه های تریکویی مشترک است، نیز باید توضیحاتی را ارائه کنیم. این خواص که غالبا به شیوه بافت پارچه های تریکویی یعنی گرد بافت بودن آنها باز میگردد، در همه آنها وجود دارد. پارچه های تریکویی نرمی و لطافت خیلی بالایی دارند که آنها را با پوست و بدن ما انسان ها سازگار میکند.
پارچه های تریکویی دوام و استحکام خیلی خوبی دارند که طول عمر لباس شما را افزایش میدهد. این منسوجات رنگ بندی خیلی متنوعی دارند که با انواع رنگ ها میتوان تهیه کرد. در این میان برخی از آنها مثلا لاکرا تریکویی به دلیل قابلیت خیلی خوبی که در پذیرش رنگ دارند، هم تنوع رنگ خیلی بیشتری دارند و هم رنگ آنها جذاب و براق است. اکثر پارچه های تریکویی خیلی کم چروک میشوند، شست و شوی خیلی آسانی دارند و نکته خیلی مهم تر این است که در اثر شست و شو آبرفت یا تغییر شکل ندارند. همچنین به خاطر ثبات رنگ بالایی که دارند در اثر شست و شو رنگ پس نداده یا رنگ خود را نمیبازند. به طور کلی در خصوص پارچه های تریکویی که رایج ترین پارچه ها در بازار هستند، باید بگوییم که کیفیت خیلی بالایی دارند و کاربردهای بسیار.

پارچه تریکویی طرح دار

پارچه تریکویی طرح دار

این گونه نیست که ما بتوانیم پارچه های تریکویی طرح دار را صرفا دسته ای جداگانه بدانیم، چراکه تمام انواعی از پارچه های تریکو که معرفی کردیم قابلیت تولید با رنگ ها و طرح های مختلف را دارند. تمامی این پارچه ها به صورت طرح دار تولید شده که بسیار متنوع هستند. اما اگر بخواهیم پارچه های تریکویی طرح دار را به صورت یک دسته مجزا تعریف کنیم، پارچه هایی که از نخ پنبه یا ترکیب نخ پنبه با نخ های دیگر تولید میشوند و دارای طرح هایی فانتزی، گل دار، عروسکی، توپ توپی، راه راه، چهار خانه و صدها طرح دیگر هستند. پارچه های تریکویی طرح دار به شدت پر کاربرد هستند.

پارچه تریکویی عروسک سازی

پارچه تریکو طرح دار عروسک سازی

پارچه های تریکو عروسک سازی نام دیگری هم دارند، به این پارچه ها پارچه های آنغوره نیز میگویند. برای تهیه انواع عروسک، از این پارچه ها استفاده میشود که قیمت نسبتا مناسبی دارند و کیفیت آنها برای ساخت عروسک بی نظیر است. این پارچه ها فقط برای ساخت عروسک استفاده نمیشوند، بلکه برای تهیه مانتوهای پاییزی، تی شرت ها و… نیز میتوان از پارچه های تریکویی عروسک سازی یا آنغوره استفاده کرد.

پارچه تریکویی کشی

پارچه تریکو طرح دار کشی

پارچه های کش بافت در واقع آن دسته از پارچه ها هستند که نخ استفاده شده در آنها به صورت یک زنجیر به یک دیگر متصل و ادامه دار هستند. به این نحوه تولید پارچه کشبافی میگویند که خود به دو صورت کشبافی تاری و کشبافی پودی تقسیم میشود. پارچه کشباف تاری سطح خیلی یک دستی دارد و زنجیرهایی که بافت پارچه را تشکیل میدهند، با ظرافت بالا به یک دیگر متصل میشوند. این زنجیرها با تراکم بالایی نیز به هم پیوند میخورند. پارچه کش بافت تریکویی پودی از ظرافت کمتری در پیوند زنجیرها به یک دیگر برخوردار است. این پارچه ها که نسبت به نوع تاری، بافت درشت تری دارند بسیار متنوع و پر کاربرد هستند.
به پارچه های کش بافت تریکویی پودی، کش باف یک لا نیز میگویند. برای تهیه لباس های ورزشی، پلیورها، لباس های گرم و… استفاده میشوند. پارچه های تریکویی کش بافت کیفیت خیلی خوبی دارند و در اثر شست و شو یا استفاده زیاد این کیفیت را از دست نمیدهند. پارچه های کش بافت تریکویی دچار نخ کشی یا پرز ریزی نمیشوند که یک مزیت خیلی خوب برای پارچه به شمار میرود. این پارچه ها دارای خاصیت کشسانی خیلی خوبی هستند که هم استفاده از آنها را راحت میکند و هم برای تهیه لباس های ورزشی و زمستانی پارچه های کش بافت تریکویی را مناسب کرده است. پارچه های کش بافت تریکویی، بسیار نرم و لطیف هستند که هنگام استفاده برای پوست و بدن شما هیچ ناسازگاری به وجود نیاورده و تمام مدتی که از لباس های تهیه شده از این پارچه استفاده میکنید احساس راحتی خواهید داشت.
این پارچه ها شست و شوی راحتی نیز دارند، تنها مورد در خصوص شست و شوی پارچه های کشباف تریکویی رعایت نکات لازم هنگام شستن آنها است. برای مثال استفاده از آب با دمای مناسب، استفاده از ماده شوینده مناسب، نحوه خشک کردن صحیح و… مواردی هستند که شما باید به آنها هنگام شستن پارچه های تریکویی کش بافت توجه کنید. بدین ترتیب هم کار راحتی خواهید داشت و هم در حفظ کیفیت لباس و پارچه خود کمک کرده اید. اگر شما هر یک از انواع پارچه های تریکویی را از مجموعه ما خرید کنید، نحوه صحیح شست و شوی هر پارچه ای که میخرید در کاتالوگ هایی مخصوص همراه پارچه در اختیار شما گذاشته میشود. در صورت داشتن هر گونه سوال مربوط به شست و شو یا هر چیز دیگری نیز میتوانید از مشاوران مخصوص این حوزه در مجموعه ما کمک بگیرید که قبل از خرید و بعد از خرید صبورانه در خدمت شما هستند.

قیمت انواع پارچه تریکو طرح دار

قیمت انواع پارچه تریکو طرح دار

امروزه که تقریبا همه کالاها دچار افزایش قیمت شده اند و همچنان این نوسانات قیمت ادامه دارد؛ تولید کننده های پارچه نیز با توجه به قیمت مواد اولیه ای که استفاده میکنند، هزینه هایی که تولید هر نوع پارچه برای آنها دارد، دست مزد کارکنان و خیلی موارد دیگر مجبور به ارائه قیمت هایی متفاوت برای هر نوع پارچه هستند.
در این میان پارچه های تریکویی افزایش قیمت زیادی نداشته اند. شما میتوانید برای تهیه بهترین و با کیفیت ترین پارچه های طرح دار تریکویی یا انواع ساده این پارچه با نمایندگان فروش مجموعه ما در تماس باشید. این مجموعه پارچه های تریکویی را با قیمت درب کارخانه در اختیار شما قرار خواهد داد.

لینک کوتاه:

3 فکر در مورد “ قیمت انواع پارچه تریکو طرح دار

  1. کاظمی گفت:

    پارچه های تریکو با استفاده از الیاف زیادی قابل تولید هستند و نمونه های خیلی متفاوتی از این پارچه تا کنون تولید شده است

  2. تیموری گفت:

    پارچه تریکویی ملانژ یک پارچه ترکیبی است. ترکیبی از الیاف پنبه و الیاف پلی استر برای تولید این پارچه به کار گرفته میشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت