مرجع عرضه پارچه گردباف فلامنت

مرجع عرضه پارچه گردباف فلامنت

آیا شما با مشخصات بارز پارچه گردباف فلامنت آشنایی دارید؟ آیا شما کاردبرد های این محصول را می دانید؟ آیا با انواع مختلف پارچه های گردبافت آشنا هستید؟ آیا تفاوت ها و شباهت های بین پارچه های دو نخ و سه نخ را میدانید؟ آیا مراجع معتبر جهت خرید پارچه های گردبافت فلامنت را میشناسید؟

مرجع عرضه پارچه گردبافت فلامنت
پارچه ها با رنگ ها، طرح ها، جنس ها و مدل های مختلفی که دارند، جلوه ای خاص به زندگی ما انسان ها داده اند. شما اگر همین الان به اطرافیان یا اعضای خانواده خود نگاه کنید، میبینید که لباسی که تن هر یک از آن ها است، رنگ و جنسی متفاوت با دیگری دارد. میبینید کیف دخترانه ای که خواهر یا مادر شما استفاده میکند با کوله پشتی که برادر شما دارد، از نظر جنس، طرح و رنگ متفاوت اند. همین تفاوت ها است که جهان پیرامون ما را تماشایی تر و زیبا تر کرده است. اگر همه پارچه جنس یکسانی داشتند، خیلی تهیه لباس سخت میشد. تصور کنید همه پارچه ها کلفت و ضخیم بودند، آن وقت همه لباس ها، پرده ها، رومیزی ها و… ضخیم بودند. بدتر از همه در فصل تابستان لباس هایی ضخیم و گرم واقعاً طاقت فرسا بود. یا اگر همه لباس ها پارچه های با ضخامت کم داشتند، در فصل زمستان امکان خروج از منزل محال بود، چون ما در فصل های سرد سال با کمک لباس های گرممان است که میتوانیم بیرون از خانه برویم و کار هایمان را انجام دهیم، وگرنه بیرون رفتن در آن سرما قطعاً به ما آسیب هایی جدی میرساند. یا اصلاً فکر کنید همه پارچه ها یک رنگ داشتند، دکوراسیون خانه همه ما، لباس تن همه ما، کیفی که در دست داشتیم و… همه همان رنگ بودند. دیگر نمیتوانستیم لباس هایی با رنگ ها و طرح های جورواجور برای نوزادان و فرزندان خود تهیه کنیم، نمیتوانستیم دکوراسیون خانه خود را زیبا کنیم و از تلفیق رنگ ها زینت دهیم و آن زمان چقدر دنیا یکنواخت و بی روح میشد. علاوه بر زیبایی که پارچه ها با طرح و رنگ هایشان به زندگی ما میدهند، کاربردهای زیادی هم برای زندگی ما دارند. مثلاً همین گرمای لباس های زمستانی تا چه اندازه به ما انسان ها کمک کننده بوده است؛ واقعاً اگر لباس گرم نبود، ما انسان ها همه یا باید به خودمان بخاری وصل میکردیم و بیرون میرفتیم یا کاملاً خانه نشین میشدیم. شاید من و شما میتوانستیم کل زمستان را در خانه بمانیم، اما خیلی از افرادی که کار آن ها در کوه و دشت است، باید چکار میکردند؟
اگر انواع پارچه ها برای تهیه روکش صندلی ماشین، چادر مسافرتی، زیر انداز و… نبودند، واقعاً زندگی ما انسان ها با الان خیلی متفاوت میشد.
یکی از انواع مختلف پارچه ها، پارچه گردباف فلامنت است که انواع متفاوتی نیز دارد. در ادامه این مطلب انواع مختلف این پارچه، ویژگی ها و کارایی های آن را توضیح خواهیم داد.

مشخصات پارچه های گرد بافت فلامنت

مشخصات پارچه های گردباف فلامنت

ابتدا توضیح دهیم که چرا به این پارچه ها گرد بافت میگویند. اغلب پارچه ها به دو روش بافته میشوند و هریک از این روش ها مستلزم استفاده از دستگاه هایی مخصوص به خود هستند. روش گردبافت و تخت بافت رایج ترین روش های تولید پارچه هستند که برای تهیه پارچه گردباف فلامنت از روش گردبافت استفاده میشود. در روش گرد بافت همانطور که از نام آن حدس زده میشود، بافت پارچه با حرکت هایی دایره شکل انجام میشود. از چرخش دایره وار و آرام دستگاه های ریسندگی و بافندگی، پارچه گردبافت تولید میشود.
اکثر کارخانه های کشورمان که در حوزه تولید پارچه فعالیت میکنند؛ تولید پارچه های فلامنت گردبافت را در دستور کار خود دارند. این پارچه ها با انواع مختلفی که دارند، کارایی بالایی دارند و همین بالا بودن کارایی آن ها باعث شده خیلی از کارخانه ها به تولید پارچه های فلامنت گردبافت رغبت نشان دهند. کارخانجات تولید پارچه در ایران با استفاده از الیاف مرغوب و ماشین آلات پیشرفته، پارچه های فلامنت را تولید میکنند.
الیاف فلامنت یکی از الیاف مصنوعی هستند که خود آن ها نیز به دو دسته تقسیم میشوند: الیاف فلامنت گیاهی و مصنوعی. آن دسته از الیاف فلامنت که اساس آن ها از الیاف طبیعی است، فلامنت های گیاهی لقب میگیرند و آن دسته از الیافی هستند که منشأ آن ها مواد مصنوعی و ساخته دست بشر است، فلامنت مصنوعی نام گذاری میشوند.

پارچه های فلامنت

پارچه های فلامنت

مقاومت بالایی در برابر شست و شو دارند و هیچ گونه تغییر رنگ یا شکلی در اثر شستن در آن ها رخ نمیدهد.
پارچه های فلامنت بسیار با کیفیت و ماندگار هستند. به راحتی دچار پارگی، لول شدن، ساییدگی و… نمیشوند.
پارچه های فلامنت نخ کش نمیشوند.
پرز ریزی ندارند.
چروک نمیشوند.
کارایی های زیادی دارند.
رنگ بندی خیلی متنوعی دارند و…
انواع مختلف پارچه های فلامنت با عرض های یک متر و نیم، یک متر و شصت سانتی متر، دو متر، سه متر تولید میشوند که متداول ترین آن ها یک متر و نیم است.

انواع مختلف پارچه فلامنت و مشخصات هر کدام

انواع مختلف پارچه فلامنت و مشخصات هر کدام

پارچه فلامنت لاکرا

لاکرا یکی از هزاران نمونه الیافی است که به صورت مصنوعی تولید شده، اما بنای این الیاف با مواد طبیعی گذاشته شده است. نخ لاکرا دارای خاصیتی باور نکردنی است که حتی در الیاف طبیعی به ندرت دیده میشود. شما اگر یک نخ لاکرای دو متری داشته باشید، میتوانید آن را حدود ۱۰ متر بکشید، بدون اینکه نخ پاره شود یا هرگونه آسیب دیگری ببیند که این نشان از وجود دو ویژگی در نخ لاکرا و به مراتب در پارچه های فلامنت لاکرا دارد. اول مقاومت خیلی زیادی که دارند و دوم خاصیت کشسانی و ارتجاعی فوق العاده زیاد که دارند.
پارچه فلامنت لاکرا برای دوخت لباس هایی که باید قابلیت ارتجاعی و کشسانی داشته باشند، خیلی مناسب است. همچنین اگر محیط کار یا زندگی شما به گونه ای است که نیاز به لباسی با دوام دارید تا در برابر ساییدگی، پارگی، نخ کش شدن و سایر موارد مقاوم باشد، میتوانید از پارچه فلامنت لاکرا استفاده کنید.
پارچه های فلامنت لاکرا در برابر شست و شو نیز مقاومت خیلی خوبی دارند. در اثر شست و شو پارچه فلامنت لاکرا آبرفت ندارد، دچار تغییر شکل و تغییر رنگ نمیشود.
یک ویژگی دیگری که تمام پارچه های فلامنت از جمله فلامنت لاکرا دارند، این است که شما میتوانید هر طرحی که دوست داشته باشید را روی پارچه چاپ کنید. اگر عمده فروشی پارچه دارید، خیاط هستید یا اگر برای استفاده شخصی خود به دنبال چاپ طرحی خاص روی پارچه هستید، میتوانید با مجموعه ما در تماس باشید. این مجموعه به طور مستقیم و بی واسطه با تولید کنندگان پارچه در ارتباط است. شما با اعلام طرح و میزان سفارش خود به ما میتوانید بعد از گذشت مدت نسبتاً کوتاهی پارچه خود را با طرح دلخواه و بالاترین میزان کیفیت از ما تحویل بگیرید.

پارچه فلامنت ورزشی

پارچه فلامنت ورزشی

اگر ورزشکار باشید، حتماً لباس هایی با جنس فلامنت را استفاده کرده اید، اگر فروشنده لباس ورزشی باشید، حتماً خیلی از لباس های ورزشی فروشگاه شما از جنس فلامت هستند و حتی اگر فقط یک بار برای خرید به فروشگاه های ورزشی رفته باشید، قطعاً شنیده اید که فروشنده میگوید جنس این لباس از فلامنت است و کیفیت خیلی زیادی دارد.
پارچه های فلامنت ورزشی با ویژگی هایی که دارند، راه خود را برای تولید انواع لباس های ورزشی به تولیدی های این لباس ها باز کرده اند.
پارچه های فلامنت ورزشی بسیار مقاوم و با کیفیت هستند که در اثر استفاده زیاد ورزشکار، زمین خوردن ها، آفتاب، شست و شوی زیاد و… دچار آسیب نمیشوند.
این پارچه ها دارای خاصیت ضد تعریقی هستند که باعث میشود در اثر جنب و جوش زیاد، لباس ورزشکاران خیس عرق نشود. اگر فقط یک بار فعالیت ورزشی انجام داده باشید، میدانید که خیس شدن لباس در اثر عرق کردن در حین ورزش میتواند تمرکز شما را بر هم بزند و در آن لحظات احساس خیلی بدی به شما دست بدهد. خصوصاً برای ورزشکاران حرفه ای که مسابقات آن ها بسیار حساس است و هر ثانیه آن ارزش طلا را دارد، استفاده از لباس هایی که ضد تعریق باشند، خیلی کمک کننده است.
همانطور که گفتیم پارچه های فلامنت ورزشی در برابر شست و شو مقاوم اند؛ این پارچه ها رنگ خود را از دست نمیدهند، آویزان و بد شکل نخواهند شد، بلکه مثل روز اول خود به خوبی روی بدن می ایستند.
پارچه های فلامنت ورزشی، نرمی و لطافت خیلی خوبی هم دارند تا در حین ورزش کردن بدن فرد ورزشکار اذیت نشود، به علاوه خاصیت کشسانی خوبی هم دارند.
حتماً خیلی از دختر خانم ها و آقا پسر های نوجوان یا جوان را دیده اید که از تی شرت ها و شلوار های ورزشی در خانه هم استفاده میکنند. با اینکه پارچه های فلامنت انواع دیگری هم دارند که برای تهیه لباس های خانگی مناسب است، اما استفاده از پارچه های فلامنت ورزشی برای دوخت لباس خانه هم امکان پذیر است. به این صورت هم لباس خانه دارید و هم در مواقعی که ورزش میکنید، میتوانید از این لباس ها بهره ببرید.

پارچه فلامنت مجلسی

پارچه فلامنت مجلسی

پارچه های فلامنت حتی برای دوخت لباس های مجلسی قابل استفاده اند. در زمان بافت الیاف فلامنت برای تولید پارچه، معمولاً در پارچه های فلامنت ورزشی بافت به صورت درشت تری انجام میشود، اما در پارچه های فلامنت مجلسی خیلی ظریف و زیبا این عمل انجام میشود.
لباس های مجلسی که با استفاده از پارچه فلامنت مجلسی تهیه میشوند، خیلی خوب روی بدن می ایستند. این پارچه ها با شست و شو رنگ یا شکل خود را از دست نمیدهند.
چندی دیگر از ویژگی های پارچه های فلامنت مجلسی:
برای دوخت لباس های دیگر مثل تونیک، مانتو و… مناسب اند.
این پارچه ها رنگ هایی براق و متنوع دارند.
بافتی ظریف دارند.
بسیار نرم و لطیف هستند.
خاصیت کشسانی خوبی دارند و…

پارچه فلامنت ساده

پارچه فلامنت ساده

پارچه های فلامنت ساده به دو دلیل بسیار پر فروش هستند. اول تنوع رنگ بسیار زیاد و دوم کاربرد های متنوع. از پارچه های فلامنت ساده از دوخت لباس تا دوخت پرده میتوان استفاده کرد. همچنین دارای کاربرد هایی گسترده برای تهیه پارچه ها، ملحفه ها و سایر وسایل بیمارستانی هستند.

مقایسه پارچه دو نخ و سه نخ

مقایسه پارچه دو نخ و سه نخ

پارچه های دو نخ از نام آن ها مشخص است که با استفاده از دو نوع نخ متفاوت بافته میشوند و پارچه های سه نخ نیز از سه نوع نخ مختلف تهیه میشوند. پارچه های دو نخ و سه نخ انواع خیلی متفاوتی دارند؛ در واقع هر کدام از الیاف که با یکدیگر سازگاری دارند یا ترکیب آن ها با هم نتیجه مطلوبی دارد را میتوان برای تهیه پارچه های دو نخ و سه نخ استفاده کرد. مثلاً از پارچه های دو نخ میتوان فلامنت لاکرا، پلی استر پنبه، ویسکوز لاکرا و… را نام برد. پارچه های سه نخ نیز انواع پلی استری ویسکوز لاکرا، پارچه های کلگسی و… را شامل میشوند.
در تهیه این پارچه ها هریک از الیاف با درصدی مشخص با یکدیگر ترکیب میشوند که این درصد ها بر اساس تحقیقات علمی و میزان کارایی که به پارچه میدهند، صورت میگیرد.
کارخانه های نساجی در تهیه پارچه های دو نخ و سه نخ از روش تولید و دستگاه هایی مشابه بهره میبرند. پارچه های دو نخ و سه نخ را میتوان به شکل ساده و خار خورده تهیه کرد که انواع خار خورده آن ها گرم تر هستند.
پارچه های دو نخ و سه نخ خواصی بهتر از پارچه هایی که از یک نمونه نخ تولید میشوند، دارند. مثلاً پارچه دو نخ ویسکوز و لاکرا به خاطر وجود ویسکوز در خود هم خیلی نرم و لطیف هستند، هم به خاطر وجود لاکرا خیلی مقاوم هستند. یا پارچه های پنبه و پلی استر به خاطر وجود پنبه قابلیت گردش هوا در آن ها وجود دارد و به خاطر الیاف پلی استری که دارند، شست و شوی خیلی خوبی دارند و… .

ویژگی هایی از پارچه های دو نخ و سه نخ

ویژگی هایی از پارچه های دو نخ و سه نخ

پارچه های دو نخ و سه نخ اغلب چروک نمیشوند.
رنگ بندی خیلی متنوعی دارند.
پارچه هایی گرم هستند.
کارایی بالایی به ویژه در تهیه لباس های رسمی، پاییزی، زمستانی و… دارند.

مراکز عرضه پارچه گردبافت فلامنت

مراکز عرضه پارچه گردبافت فلامنت

همانطور که توضیح داده شد، پارچه های فلامنت انواع مختلفی دارند که هر کدام کارایی های خاص خود را دارند. اگر شما به هریک از نمونه های پارچه گردبافت فلامنت نیاز دارید، تنها کافی است که با کارشناسان پر تلاش مجموعه ما تماس بگیرید تا این پارچه ها را با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت فوق العاده در اختیار شما قرار دهند.

لینک کوتاه:

2 فکر در مورد “ مرجع عرضه پارچه گردباف فلامنت

  1. واثقی گفت:

    الیاف فلامنت یکی از الیاف مصنوعی هستند که خود آن ها نیز به دو دسته تقسیم میشوند: الیاف فلامنت گیاهی و مصنوعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت